Pravilno formatiranje teksta od izuzetne je važnosti za SEO optimizaciju web stranica. Zapravo, to je jedna od lako primjenjivih metoda koja će zasigurno pomoći pozicioniranju vaše stranice u Google-ovoj pretrazi. Osim toga, za razliku od mnogih čimbenika na koje nemate utjecaja, poput Google-ovog algoritma, ovdje ste isključivo vi odgovorni.
U nastavku teksta navest ćemo načine pomoću kojih, kroz formatiranje teksta, možete u značajnoj mjeri doprinijeti SEO optimizaciji svoje web stranice.
1. Duljina teksta
Duljina teksta značajno utječe na pozicioniranje web stranice na web tražilicama. Štoviše, kako vrijeme odmiče duljina teksta postaje sve značajniji čimbenik u SEO optimizaciji. Pritom članci postaju sve dulji i dulji. Ne baš tako davno, prije 5 – 6 godina, poželjna duljina članaka bila je 500-800 riječi. Članci koji su sadržavali 1000 i više riječi bili su rijetki izuzeci – opširni vodiči, studije slučaja isl.
Međutim, analizama i korištenjem online alata, SEO / SEM zajednica vrlo brzo je došla do zaključka da dulji tekstovi zauzimaju bolje pozicije na Google-u, dobivaju veći broj like-ova, share-ova, te da imaju bolje performanse.
Danas, ukoliko doista želite pozicionirati svoju web stranicu za određenu ključnu riječ putem SEO optimizacije, pripremite se da vaš sadržaj svakako prelazi duljinu od 1000 riječi. Također, vodite računa o tome da dovoljno, ali ne isuviše mnogo puta ubacite ključnu riječ za koju želite pozicionirati svoju web stranicu. Previše ključnih riječi u odnosu na duljinu teksta može proizvesti učinak dijametralno suprotan očekivanom.
Naravno, morate voditi računa i o ostalim aspektima prilikom pisanja teksta. Nije dovoljno samo da bude dugačak i krcat ključnim riječima. Ima jedan Churchillov citat o duljini govora a podjednako se može primijeniti i na duljinu teksta.
Winston ChurchillGovor bi trebao biti poput ženske suknje: dovoljno dugačak da bi pokrio temu, a dovoljno kratak da bi bilo zanimljivo.
Pročitajte još: Što je SEO ?
2. Naslovi i podnaslovi
Kako smo rekli u prethodnom odjeljku, tekstovi postaju sve dulji. A sad, pokušajte zamisliti neformatiran tekst od 1000 riječi. Da, gomila riječi bez reda i smisla.
Naslovi i podnaslovi zaista imaju odlučujući značaj za SEO optimizaciju i članaka na njoj. Naslovi i podnaslovi obilježeni su posebnim HTML oznakama – H1, H2, H3, H4, H5, H6. Ovo navodimo zato jer svaka pojedinačna web stranica (članak, proizvod, itd.) na određenoj web lokaciji, može imati samo jedan H1 tag. Izuzetno je bitno voditi računa o tome.
H1 tagom redovito će biti označeni naslovi članka / stranica, dok će podnaslovi u tekstu biti označeni ostalim H ( skraćenica za ‘heading’ ) tagovima, i to prateći hijerarhijsku strukturu teme koja se u tekstu obrađuje. Također, izuzetno je bitno da ključne riječi za koje želite pozicionirati svoju web stranicu budu uključene, kako u H1 tag, tj. naslov, tako i u ostalim podnaslovima u tekstu. Naravno, ni ovdje ne treba pretjerivati.
Iako je ovo pravilo standard koji zahtijeva Google, svrha je zapravo poboljašnje korisničkog doživljaja, što je i logično – čitljivost teksta utječe na kvalitetu korisničkog doživljaja.
S druge, krajnji korisnik će se duže zadržati na ispravno formatiranoj stranici ugodnog vizualnog izgleda, dok će stranice koje ostavljaju dojam gomile riječi nabacanih bez smisla i reda bez razmišljanja i bez duljeg zadržavanja napustiti. Što je još jedan od pokazatelja koji Google koristi prilikom pozicioniranja web stranica na Google-u.
3. Liste (Numerirane i grafički označene liste)
Određena nabrajanja, poput osobina proizvoda ili aktivnosti koje je potrebno poduzeti kako bi krajnji korisnik došao do određenog rezultata, moguće je implementirati u tekstu na različite načine. Primjerice, možete u jednoj rečenici, korištenjem dvotočke nabrojati sve ključne osobine određenog proizvoda, odvajajući ih zarezima. Kažemo možete, ali mnogo vizualno privlačniji način je kreiranjem lista (numeriranih i nenumeriranih, ili grafički označenih lista koristeći tzv. ‘bullet-e’).
4. Duljina rečenica
Na duljinu rečenice također bi se mogao primijeniti onaj gore spomenuti Churchillov citat. Dakle, rečenice trebaju biti kratke, jasne i precizne. Također, dvije – tri rečenice dovoljne su da stvore jedan paragraf.
Što je tekst čitljiviji, to jest, jednostavnije napisan, to je SEO optimiziraniji jer će biti primjetniji kako za krajnje korisnike, tako i za web tražilice.
5. Fotografije i drugi vizualni elementi
Vizualni elementi, poput fotografija i grafika (grafikona, statističkih prikaza, tabela itd.) također su bitni za SEO. Pritom, najbolje rješenje je da su fotografije i drugi vizualni elementi stvoreni u vašoj samostalnoj produkciji. Ako nisu, potrebno je da ispravno navedete izvor s kojeg ste ih preuzeli.
Postoji pregršt web stranica koje nude atraktivne fotografije i ilustracije sasvim besplatno, a najpoznatiji od njih su Pixabay i Pexels.
Pročitajte još: 4 Najčešče greške u Seo Optimizaciji
6. Poveznice
U namjeri da uspješno pozicionirate svoju web stranicu za željene ključne riječi u Google-ovoj pretrazi, potrebno je da u tekst svakako ubacite poveznice, kako prema vanjskim izvorima, tako i prema drugim sadržajima na vašoj web stranici.
Pravilno interno linkanje između međusobno povezanih članaka na istoj web stranici (tzv. ‘interlinking’), veoma je bitno za ukupnu SEO optimizaciju, ali je i jedna od najkorisnijih aktivnosti nad kojom imate potpunu kontrolu i koju možete i trebate učiniti već u najranijim stadijima izrade web stranice.
Poveznice prema vanjskim sadržajima, u očima Google-a, dat će vašoj web stranici određenu ‘težinu’, i u tom smislu, uvijek bi trebalo linkati ka web stranicama koje imaju određeni autoritet u određenoj oblasti, a koja se tiče teme koju obrađujete.
Pročitajte još: Što je Google My Business ?