Tim sastavljen od Google-ovih stručnjaka: John Muellera, Garyja Illysa i Martina Splitta govori o promjenama koje su ustanovili u prošlom desetljeću i predviđaju budućnost Seo Optimizacije.
Točnije, tri Google veterana dotiču se sljedećih aspekata SEO-a i predviđaju koliko će oni biti važni u sljedećih nekoliko godina:
- HTML
- JavaScript
- URL-ovi
- Meta oznake
- Strukturirani podaci
- Sadržaj
- Glasovna pretraga
- I više
Izdvojili smo najzanimljivije dijelove podcasta od 45+ minuta.
Budućnost HTML-a u SEO-u
Mueller sugerira da stručnjaci koji se bave SEO-om neće morati učiti HTML u budućnosti, jer sustavi za upravljanje sadržajem (CMS) postaju sve vještiji u brizi o tehničkim aspektima web stranice.
“Pa, mislim, da je to kao da imate samo bogat uređivač i samo upišete stvari, a zatim pravilno formatirate svoj tekst i dodate neke veze. Što trebate učiniti s HTML-om?”
Illyes se s tim ne slaže, rekavši da je SEO više od pukog pisanja sadržaja. Postoje važni elementi SEO-a koji zahtijevaju određeno razumijevanje HTML-a, a to se vjerojatno neće promijeniti u budućnosti.
“Ali SEO se također odnosi na tagove (oznake) veza i meta oznake i elemente naslova i sve one čudne stvari u odjeljku head HTML-a koje možete tamo staviti.
Dakle, želite saznati više o njima da biste mogli kontrolirati kako će vaši isječci(snippeti) izgledati ili kako se vaši naslovi prikazuju u rezultatima pretraživanja i rel canonical tag da biste kontrolirali što će biti – ili što bi trebalo biti kanonska verzija URL-a. Nekako to baš želiš znati.”
Do kraja rasprave svi su se složili da HTML ne ide nikuda što se tiče SEO-a.
Pročitajte još: Što je Web Dizajn?
Budućnost JavaScripta u SEO-u
JavaScript bi mogao postati važniji za SEO u budućnosti, ali više na strani progresivne web aplikacije (PWA) u odnosu na tradicionalne web stranice.
Mueller navodi:
“Mislim da korisnik na neki način očekuje da će moći koristiti bilo koju aplikaciju koju ima na bilo kojoj platformi, bilo kojem uređaju koji koristi. A čini se da će se i takav trend i nastaviti. A to vjerojatno, znači da će stvari poput razumijevanja JavaScripta postajati sve važnije i za SEO
Ali to također znači da mnoge od ovih aplikacija odjednom moraju razmišljati općenito o SEO-u . Kao da zapravo žele biti vidljive na webu, jer u prošlosti, to su bile samo aplikacije.”
Pročitajte još: Što određuje cijenu SEO optimizacije?
Budućnost URL-ova u SEO-u
Mueller spominje temu URL-ova – mogu li oni otići u korist entiteta ili IP adresa.
Illyes kaže kako ne vidi da URL-ovi uskoro nestaju:
“Srećom, URL-ovi ne mogu nestati… Barem ne u doglednoj budućnosti, jer su URL-ovi
standardni način komuniciranja adresa na Internetu. A bez toga Internet jednostavno nije Internet.Imena domena ne mogu nestati zbog načina na koji je internet izgrađen, a isto važi i za IP adrese. Na isti način i URL-ovi ne mogu nestati.”
Budućnost Meta oznaka u SEO-u
Mueller je u razgovoru upitao, postoji li mogućnost da se u budućnosti uvede još meta oznaka.
Splitt odmah odbacuje tu ideju, rekavši da gotovo nikad nema dobrog razloga za uvođenje nove meta oznake:
“Nadam se da nećemo uvoditi više meta oznaka. Obično, kada vidite interne teme kako neki tim za pretraživanje želi uvesti novu meta oznaku, tada i John i ja skočimo i prilično se agresivno borimo protiv toga jer vrlo rijetko postoji dobar razlog za uvođenje nove meta oznake.”
Pročitajte još: Koliko je važan Meta Opis ?
Budućnost strukturiranih podataka u SEO-u
Hoće li ikada u budućnosti doći do točke u kojoj Googleu neće biti potrebni podaci o strukturi da bi razumio što se nalazi na stranici?
Splitt kaže kako je Google već na pragu tog trenutka, ali strukturirani podaci su još uvijek korisni i preporučljivi:
“Prilično sam siguran da možemo razumjeti: Oh, ovo je proizvod, a naziv proizvoda je ovo, a cijena proizvoda je ono, a ovo je slika proizvoda.
Ali nekako je lijepo imati ove eksplicitne strojno čitljive informacije u kojima možete reći: “Oh, znači oni izričito žele da o tome razmišljamo kao o proizvodu.” To je u osnovi primarna meta oznaka…”
Pročitajte još: Lokalni SEO
Budućnost sadržaja u SEO-u
Mueller je pokrenuo temu o algoritmima za generiranje teksta i hoće li za SEO uopće u budućnost biti potrebni ljudski pisci
Illyes ima toliko toga za reći na ovu temu da vjeruje da bi trebala imati svoju epizodu podcasta.
Ukratko, Illyes vidi potencijal u strojno generiranom sadržaju i kaže da se ponekad ne može razlikovati od sadržaja koji su napisali ljudi.
Međutim, Google ne želi rangirati strojno generiran sadržaj u pretraživanju osim ako ga nisu pregledali ljudi.
“Mislim da bi to mogla biti samostalna tema za buduću epizodu podcasta jer možemo vidjeti prednosti i nedostatke sadržaja koji je generiran strojem, a prilično smo strogi u pogledu onoga što dopuštamo u sadržaju koji indeksiramo.
Ali s druge strane, također možete vidjeti vrlo dobar i pametan strojno generiran – ne znam je li pametan dobra riječ, ali vrlo inteligentan strojno generiran sadržaj…
Trenutačno je naš stav o strojno generiranom sadržaju da ako je bez ljudskog nadzora, onda ga ne želimo u pretraživanju. Ako ga netko pregleda prije nego što ga iznese u javnost, onda je u redu.”
Budućnost glasovnog pretraživanja u SEO-u
Malo je vjerojatno da će glasovno pretraživanje biti sljedeća velika stvar u SEO Optimizaciji , stoga nemojte previše brinuti oko učenja kako ga optimizirati.
Na pitanje o glasovnom pretraživanju, Splitt kaže:
“O Bože, budućnost koja nikada neće biti. Mislim da ne, jer ako nešto naučimo—sjećam se da su prije nekoliko godina ljudi bili kao: Oh, prestat ćemo koristiti klavijature i samo ćemo raditi zvuk.
I mislim da je to tema koja se ponavlja iz 90-ih. Ali mislim da se u budućnosti to neće promijeniti i da će prirodno ili magično postati stvar broj jedan o kojoj trebamo brinuti, jednostavno zato što mijenja modalitet unosa i vjerojatno mijenja način na koji su upiti formulirani, ali ne treba promijeniti temeljnu upotrebu prirodnog jezika za dohvaćanje informacija s Interneta.
Stoga mislim da se ne morate previše brinuti o tome, da budem iskren, ali to sam možda samo ja.”
Cijelu epizodu podcasta poslušajte u nastavku: