Što je sljedeće u SEO: 7 Googleovih predviđanja

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Google-ov Search Realtions okuplja se kako bi razgovarali o budućnosti SEO Optimizacije u posljednjoj epizodi podcasta Search Off the Record.

Tim sastavljen od Google-ovih John Muellera, Garyja Illysa i Martina Splitta govori o promjenama koje su vidjeli u prošlom desetljeću i predviđaju budućnost u Seo Optimizaciji.
Točnije, tri Google veterana dotiču se sljedećih aspekata SEO-a i predviđaju koliko će oni biti važni u sljedećih nekoliko godina:

  • HTML
  • JavaScript
  • URL-ove
  • Meta oznake
  • Strukturirani podaci
  • Sadržaj
  • Glasovna pretraga
  • I više

Izdvojili smo najzanimljivije dijelove podcasta od 45+ minuta.

Budućnost HTML-a u SEO-u

Mueller sugerira da stručnjaci koji se bave SEO-om neće morati učiti HTML u budućnosti, jer sustavi za upravljanje sadržajem (CMS) postaju sve vještiji u brizi o tehničkim aspektima web stranice.

“Pa, mislim, da je to kao da imate samo bogat uređivač i samo upišete stvari, a zatim pravilno formatirate svoj tekst i dodate neke veze. Što trebate učiniti s HTML-om?”

Illyes se s tim ne slaže, rekavši da je SEO više od pukog pisanja sadržaja. Postoje važni elementi SEO-a koji zahtijevaju određeno razumijevanje HTML-a, a to se vjerojatno neće promijeniti u budućnosti.

“Ali SEO se također odnosi na tagove (oznake) veza i meta oznake i elemente naslova i sve one čudne stvari u odjeljku head HTML-a koje možete tamo staviti.

Dakle, želite li saznativiše o njima kako biste kontrolirali kako će vaši isječci(snippeti) izgledati ili kako se vaši naslovi prikazuju u rezultatima pretraživanja i rel canonical tag da biste kontrolirali što će biti – ili što bi trebalo biti kanonska verzija URL-a. Nekako to želiš znati.”

Do kraja rasprave svi su se složili da HTML ne ide nikuda što se tiče SEO-a.

Budućnost JavaScripta u SEO-u

JavaScript bi mogao postati važniji za SEO u budućnosti, ali više na strani progresivne web aplikacije (PWA) u odnosu na tradicionalne web stranice.

Mueller navodi:

“Mislim da korisnik na neki način očekuje da će moći koristiti bilo koju aplikaciju koju ima na bilo kojoj platformi, bilo kojem uređaju koji koristi. A čini se da će se i takav trend i nastaviti. A to vjerojatno, znači da će stvari poput razumijevanja JavaScripta postajati sve važnije i za SEO

Ali to također znači da mnoge od ovih aplikacija odjednom moraju razmišljati o SEO-u općenito. Kao što zapravo žele da budu vidljive na webu, jer u prošlosti, t0  su bile samo aplikacije.”

Pročitajte još: Što određuje cijenu SEO optimizacije?

Budućnost URL-ova u SEO-u

Mueller pominje temu URL-ova i mogu li oni otići u korist entiteta ili IP adresa.

Illyes kaže da ne vidi da URL-ovi uskoro nestaju:

“Srećom, URL-ovi ne mogu nestati… Barem ne u doglednoj budućnosti, jer su URL-ovi
standardni način komuniciranja adresa na Internetu. A bez toga Internet jednostavno nije Internet.

Na isti način imena domena ne mogu nestati zbog načina na koji je internet izgrađen isto važi i za IP adrese. Na isti način i URL-ovi ne mogu nestati.”

Budućnost Meta oznaka u SEO-u

Mueller je u razgovoru upitao, postoji li mogućnost da se u budućnosti uvede još meta oznaka.

Splitt odmah odbacuje tu ideju, rekavši da gotovo nikad nema dobrog razloga za uvođenje nove meta oznake:

“Nadam se da nećemo uvoditi više meta oznaka. i obično, kada vidite interne teme o, kao, ovaj tim za pretraživanje želi uvesti novu meta oznaku. Tada obično i John i ja skočimo na tu temu i prilično se agresivno odustajemo jer vrlo rijetko postoji dobar razlog za uvođenje nove meta oznake.”

Budućnost strukturiranih podataka u SEO-u

Hoće li ikada u budućnosti doći do točke u kojoj Googleu neće biti potrebni podaci o strukturi da bi razumio što se nalazi na stranici?

Splitt kaže da je Google već skoro u tom trenutku, ali strukturirani podaci su još uvijek korisni i preporučljivi:

“Prilično sam siguran da možemo razumjeti: Oh, ovo je proizvod, a naziv proizvoda je ovo, a cijena proizvoda je ono, a ovo je slika proizvoda.

Ali nekako je lijepo imati ove eksplicitne strojno čitljive informacije u kojima možete reći: “Oh, znači oni izričito žele da o tome razmišljamo kao o proizvodu.” To je u osnovi primarna meta oznaka…”

Budućnost sadržaja u SEO-u

Mueller je pokrenuo temu o algoritmima za generiranje teksta i hoće li za SEO uopće u budućnost biti potrebni ljudski pisci

Illyes ima toliko toga za reći na ovu temu da vjeruje da bi trebala imati svoju epizodu podcasta.

Ukratko, Illyes vidi potencijal u strojno generiranom sadržaju i kaže da se ponekad ne može razlikovati od sadržaja koji su napisali ljudi.

Međutim, Google ne želi rangirati strojno generiran sadržaj u pretraživanju osim ako ga nisu pregledali ljudi.

“Mislim da bi to mogla biti samostalna tema za buduću epizodu podcasta jer možemo vidjeti prednosti i nedostatke sadržaja koji je generiran strojem, a prilično smo strogi u pogledu onoga što dopuštamo u sadržaju koji indeksiramo.

Ali s druge strane, također možete vidjeti vrlo dobar i pametan strojno generiran – ne znam je li pametan dobra riječ, ali vrlo inteligentan strojno generiran sadržaj…

Trenutačno je naš stav o strojno generiranom sadržaju da ako je bez ljudskog nadzora, onda ga ne želimo u pretraživanju. Ako ga netko pregleda prije nego što ga iznese u javnost, onda je u redu.”

Pročitajte još: SEO (Optimizacija za tražilice) – Vodič za početnike

Budućnost glasovnog pretraživanja u SEO-u

Malo je vjerojatno da će glasovno pretraživanje biti sljedeća velika stvar u SEO Optimizaciji , stoga nemojte previše brinuti oko učenja kako ga optimizirati.

Na pitanje o glasovnom pretraživanju, Splitt kaže:

“O Bože, budućnost koja nikada neće biti. Mislim da ne, jer ako nešto naučimo—sjećam se da su prije nekoliko godina ljudi bili kao: Oh, prestat ćemo koristiti klavijature i samo ćemo raditi glas.

I mislim da je to tema koja se ponavlja iz 90-ih. Ali mislim da se u budućnosti to neće promijeniti i da će prirodno ili magično postati stvar broj jedan o kojoj trebamo brinuti, jednostavno zato što mijenja modalitet unosa i vjerojatno mijenja način na koji su upiti formulirani, ali ne treba promijeniti temeljnu upotrebu prirodnog jezika za dohvaćanje informacija s Interneta.

Stoga mislim da se ne morate previše brinuti o tome, da budem iskren, ali to sam možda samo ja.”

Cijelu epizodu podcasta poslušajte u nastavku:

Izvor: Search of The Record, Search Engine Journal