Što je bitno za izradu kvalitetne Web Stranice ?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
U namjeri da razbijemo predrasude koje zakrivaju cjelokupan proces izrade web stranice, u ovom članku pokušat ćemo vam što jednostavnijim jezikom približiti sve aspekte procesa izrade web stranica. U nekoliko kratkih crtica, govorit ćemo o razlozima zašto je neophodno da se što prije upustite u avanturu izrade web stranice; važnosti izrade web stranice profesionalnog izgleda; ulozi koju web stranica ima u cjelokupnom vizualnom identitetu vašeg branda te uticaju na ostale aspekte poslovanja vašeg branda / tvrtke / kompanije

Izrada web stranice – kome je potrebna i zašto?

Izrada web stranice ključni je preduvjet suvremenog poslovanja. To dokazuje činjenica da na internet prostranstvima postoje web stranice sa informacijama o svemu i svačemu – doslovce od igle do lokomotive. Ono što iznenađuje je podatak da 30-40% vlasnika malih poduzeća oklijeva pri donošenju odluke o izradi web stranice. Još iznenađujući podatak je odgovor koji navode kao razlog toga – izradu web stranice smatraju suvišnom jer umjesto vlastite web stranice koriste profile na društvenim mrežama. Drugi razlog koji ih brine je cijena – vlasnici poduzeća često imaju neutemeljenu predodžbu o visokoj cijeni izrade web stranica. No baš naprotiv! Izrada web stranice je najpovoljniji marketinški potez koji možete poduzeti, a koji će vas učiniti “instant” prisutnim na globalnom tržištu.

Složit ćete se s konstatacijom da živimo u vremenu u kojem “ono što ne postoji na internetu, ne postoji uopće”. Suvremene tehnologije, a najvećim dijelom pojava smartphone-a, dovele su do toga da se svakodnevno, čak i prilikom uobičajenih aktivnosti koje ne zahtijevaju neko naročito znanje i vještine, “konzultiramo” sa Google-om. 

Tako ćete, ako je u pitanju cijena nekog proizvoda, posjetiti Njuškalo; kao što ćete, ukoliko tragate za određenim receptom, posegnuti za pretraživanjem na Coolinarici. Ukoliko pak budete tražili smještaj prilikom planiranja godišnjeg odmora, potražit ćete ga na Booking-u. Na kraju krajeva, uvijek vam preostaje sveznajući Google koji će već ponuditi neki odgovor ili moguće pravce daljnjeg pretraživanja.

Dakle, primjera je bezbroj, a princip je isti – internet pretraživanje. A svako internet pretraživanje odvest će vas na određenu web lokaciju. I ako je u pitanju ozbiljan brend, na toj lokaciji naići ćete na profesionalno izrađenu web stranicu.

Prema nedavno provedenim istraživanjima javnog mnijenja, 88% korisnika interneta prije nego što zaista kupi proizvod ili plati određenu uslugu, provjeri sve dostupne informacije na internetu. Stoga je provjerena, detaljna i ažurna informacija o proizvodu ili usluzi koju nudite ključan čimbenik vašeg uspješnog poslovanja. 

Ako saznanja o vašem poslovanju ne želite prepustiti slučaju, odnosno drugima, potrebno je imati potpunu kontrolu nad informacijama koje želite plasirati u javnost o proizvodu ili usluzi koju nudite, i o vašem brendu uopće.

Kako ćete to postići? Na koji način ćete osigurati da informacije o vama i vašoj tvrtki budu pravovremene, provjerene, ažurirane i plasirane na način i u obliku koji vi smatrate najpogodnijim? Odgovor je – izradom web stranice.

Važnost izrade web stranice profesionalnog izgleda

Izrada web stranica profesionalnog izgleda, u skladu sa svim modernim standardima, vizualne i tehničke prirode, apsolutni je imperativ za svakog poduzetnika – od mikro i malih poduzeća do gorostasnih korporacija. Čak 75% ljudi sudi o kredibilitetu brenda / tvrtke / kompanije na osnovu izgleda web stranice

Mnogi se zadovoljavaju kreiranjem Facebook stranica, što nije dovoljan korak u pravcu definiranja vašeg online prisustva. Najprije, Facebook stranica, iako ste je vi kreirali, nije u vašem vlasništvu – u vlasništvu je Facebooka. Dakle, u svakom trenutku možete ostati bez nje. Nadalje, Facebook stranica svakako će pomoći u promidžbi vašeg brend-a, međutim, ukoliko nemate web stranicu, na koju lokaciju ćete usmjeriti publiku kojoj servirate Facebook oglase? Jer ako i ne vodite plaćene Facebook kampanje, Facebook stranice služe da se na njima razmjenjuju različite vrste sadržaja koje su uvijek pohranjene na određenim web lokacijama.

Postavlja se pitanje: ako već imate Facebook stranicu, i imate određeni broj pratitelja, zašto biste svoje korisnike slali na neku, za vaš brend nevezanu firmu? Zašto pratitelje vaše Facebook stranice ne biste slali na vašu web stranicu koja sadrži vaše proizvode, usluge i ostale sadržaje kreirane od strane vašeg tima?

Osim toga, dok Facebook predstavlja ultra-popularnu društvenu mrežu koju koriste korisnici različitih dobnih, spolnih, interesnih skupina, prisustvo na Facebooku tek je djelić prisustva na društvenim mrežama, jer osim Facebooka tu je i Instagram, Twitter, Pinterest, Vkontakte isl. Social media marketing, odnosno marketing putem društvenih mreža, tek je, iako značajan, ipak samo djelić ukupnih aktivnosti koje se podrazumijevaju pod pojmom digitalnog marketinga, a digitalni marketing pak, marketinga u cjelini.

Pročitajte još: Osnove Digitalnog Marketinga

Da se razumijemo, nije samo Facebook u pitanju. Plaćeni oglasi, odnosno aktivnosti unutar okvira „search engine marketinga“ koje smo spominjali u članku o SEO optimizaciji, također moraju nekuda voditi. Na koju web lokaciju ćete poslati potencijalne korisnike vaših plaćenih oglasa? Odgovor je isti kao i prethodni – na vašu web stranicu.

Jednom prilikom, veliki marketinški mag sa ovih prostora, a nećete vjerovati da sam ovom titulom ovjenčao zapravo Gorana Bregovića, izjavio je da će doći vrijeme da svako okusi svojih pet minuta slave. Čini se da je bio u pravu, jer stvarno danas svatko ima priliku da zaista, barem na trenutak, bude slavan.

Nešto slično tome moglo bi se reći kada su u pitanju web stranice – s razmjerno malim ulaganjima svaki poduzetnik danas je u prilici doći do krajnjeg ciljanog korisnika proizvoda ili usluge koju nudi. Šteta bi bilo ovakvu priliku propustiti.

Dakle, izrada web stranice, sama po sebi, ne bi smjela biti upitan korak u vašem cjelokupnom poslovanju. Pitanje je samo hoćete li izradu web stranice prepustiti profesionalcima koji su upoznati sa posljednjim tehničkim standardima u industriji i najnovijim trendovima u dizajnu web stranica, ili ćete se izrade web stranice prihvatiti sami?

Mit o besplatnoj izradi web stranica

Postoji bezbroj online servisa koji će vam ponuditi da sami, “lako i jednostavno” kreirate vašu web stranicu. Štoviše, ponudit će vam to potpuno “besplatno” ili po vrlo pristupačnoj cijeni. Vjerojatno ste do sada i sami naišli na hrpu sličnih oglasa – tržište je naprosto zatrpano sličnim ponudama.

Iako postoje određeni servisi poput Wix.com, Blogspot.com, WordPress.com, Weebly, koji će vam po prilično pristupačnim cijenama zaista omogućiti da kreirate vlastitu web stranicu, vrlo brzo ćete se uvjeriti da su ovi servisi veoma dobri po pitanju digitalnog marketinga ali da čak i ono što se prezentira kao “lako i jednostavno” zahtijeva određenu razinu znanja i vještina koju vi, kao laik, nemate.

Izrada Web Stranice
Što je bitno za izradu kvalitetne Web Stranice ? 2

Osim toga, SEO optimizacija je vrlo bitan aspekt funkcioniranja svake web stranice, a web stranice kreirane od strane samih korisnika koristeći prethodno navedene sisteme, su sve samo ne optimizirane. Ovo se odnosi kako na tehničku stranu web stranica (gdje struktura web stranica kreiranih na ovaj način onemogućava web tražilicama poput Google-a da dođu do informacija koje ih interesiraju) te na brzinu učitavanja stranice (koja je odnedavno bitan faktor rangiranja određene web stranice na Google-u), tako i na samu nesposobnost korisnika da svoju ideju, koja može biti i izvrsna, ne znaju provesti u djelo. Bez uvrede, ali ne možemo svi biti podjednako dobri na svim poljima. Na isti način kako ste se vi specijalizirali u proizvodnji određene vrste proizvoda ili pružanja stanovite vrste usluga, izrada web stranica zahtijeva poseban arsenal znanja i vještina, koji, tijekom vremena, postaje sve veći.

Pročitajte više: Seo (Optimizacija za tražilice) Vodič za početnike

CMS sustavi WordPress, Drupal, Joomla

Naravno, postoje CMS – ovi (Content management system), to jest, sustavi za upravljanje sadržajem, koji omogućuju relativno lako kreiranje i objavljivanje sadržaja čak i potpunim laicima. Neki od najpopularnijih CMS-ova su WordPress, Drupal, Joomla, Magento, itd. 

WordPress je već dugi niz godina najpopularniji CMS sustav – koristi ga 42% web stranica od ukupnog broja web stranica na internetu. Razlog tomu, između ostalog, leži u činjenici da WordPress ima potporu široke zajednice korisnika, osnovne teme i plugini su zaista besplatni i prilično je lak za različita podešavanja, ali i za korištenje. O samom WordPressu će biti više riječi u narednim tekstovima. 

Ipak, da biste mogli kreirati i objavljivati sadržaj na svojoj stranici, najprije je potrebno zakupiti odgovarajući hosting, odnosno virtualni prostor na kojem će se nalaziti vaša stranica; kupiti domenu i podesiti je tako da usmjerava korisnike na adresu hostinga; instalirati i podesiti osnovne funkcije CMS-a, a tek potom raditi na web dizajnu i SEO optimizaciji za tražilice. Dakle, nimalo lak zadatak, za koji će vam također trebati osoba koja ima određena znanja i vještine iz različitih oblasti na polju izrada web stranica. Dakle, neke stvari ipak treba prepustiti profesionalcima.

WordPress.org vs WordPress.com?

Kada je u pitanju WordPress, ovdje ćemo samo skrenuti pažnju na razliku između WordPress.org i WordPress.com servisa. Dakle, iako se na obje web lokacije nalazi isti CMS – WordPress, između ova dva servisa postoji ogromna razlika.

Na stranici WordPress.com možete kreirati svoj račun, i objavljivati sadržaj. U besplatnoj verziji domena vaše web stranice glasit će “korisničko ime+wordpress.com.” U plaćenoj verziji, moći ćete koristiti komercijalnu domenu, odnosno domenu koja u sebi neće sadržavati nastavak „wordpress.com“, međutim, biti ćete ograničeni u pogledu tema i plugina koje možete koristiti. Također, kada je u pitanju hosting, tu nemate izbora – hosting bira WordPress.com.

S druge strane, WordPress.org vam nudi da potpuno besplatno, downloadate instalacijski WordPress file, te da ga samostalno instalirate na web hostingu koji sami odaberete. Također, na raspolaganju vam je prilično velika baza besplatnih tema i plugina, ali ćete biti i u mogućnosti da, ukoliko osjetite potrebu, koristite bilo koji od plaćenih plugina. Doduše, neki hosting servisi ne dozvoljavaju upotrebu određenih plugina koji troše mnogo resursa ili mogu izazvati određeni tehnički konflikt sa samom konfiguracijom hostinga, ali o tome ćemo više pisati nekom drugom prilikom. U većini slučajeva imati ćete potpunu kontrolu nad vašom web stranicom, temama i pluginima koje koristite.

Dakle, o WordPressu ćemo još itekako pisati.

Web stranica – kralježnica svakog uspješnog poslovanja

Web stranica je kralježnica svakog posla – svake uspješne digitalne marketing strategije i svake marketing strategije uopće. Ona je mjesto na kojem ćete jasno i precizno predstaviti svoj posao, uslugu ili proizvod. 

Kako biste stekli što bolji dojam o važnosti profesionalne izrade web stranice, razmišljajte o web stranici kao o virtualnom sjedištu vaše tvrtke. Da li biste u prostoru koji koristite dopustili nered tako da on počne ličiti zapuštenom seoskom imanju, ili želite ostaviti dojam uspješnog poduzetnika koji je, koristeći najnaprednije suvremene tehnologije, uvijek korak ispred potreba korisnika?

Dakle, profesionalno izrađena web stranica je apsolutno “must-have”, odnosno, oruđe koje morate imati kako biste osigurali opstanak u uvjetima suvremenog poslovanja, koje dobrim dijelom uključuje digitalne tehnologije.

Ovdje ćemo navesti samo dva razloga zašto vam je potrebna web stranica, pošto bi lista mogla biti prilično dugačka:

Kredibilitet poduzeća / tvrtke / brenda

Kako smo ranije spomenuli, živimo u eri digitalnih tehnologija, odnosno u eri u kojoj „ono što ne postoji na internetu ne postoji uopće“. Možete li zamisliti ozbiljan brend poput, recimo, Samsunga ili Philipsa koji nema web stranicu na kojoj možete dobiti sve informacije vezane za brend, proizvode, uslugu? Naravno da ne! Ozbiljni brendovi imaju i web stranice prilagođene različitim tržištima, odnosno, različitim zemljopisnim područjima. Tako ćete, slijedeći ova dva navedena primjera, otkriti da njihove web stranice postoje i na hrvatskom jeziku sa svim relevantnim podacima – o sjedištu, prodajnim mjestima, kontakt informacijama, informacijama o proizvodima i uslugama itd.

Da, svaki ozbiljan brend ima web stranicu. Baš iz tog razloga poduzeća različitih veličina, OPG-ovi, pa ako hoćete i freelanceri koji o tome ne vode računa, u očima krajnjih korisnika izgledaju neozbiljno, odnosno, gube kredibilitet. Potrošači vole transparentno poslovanje – žele znati tko stoji iza određenog proizvoda, usluge, naziva. U tom smislu, web stranica je sjajan način da se predstavite potencijalnim kupcima ili korisnicima vaše usluge.

Web stranice nemaju radno vrijeme

Da, zvuči tako prosto i očigledno, a možda vam dosad nije padalo na pamet. Dok vi i vaši zaposlenici radite od 8 do 16 sati ili 9 do 17 sati, od ponedjeljka do petka, web stranica nema radnog vremena. Ona je „otvorena“ odnosno, pristupačna 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, 365 dana u godini. Ovo je jednako važno za web shop-ove kao i za male poduzetnike. Izradi web shopa ćemo posvetiti veću pažnju u sljedećem članku, a ovdje ćemo se bliže dotaknuti malih poduzetnika. 

Ako ste mali poduzetnik, vjerojatno ste već odmahnuli rukom na spominjanje osmosatnog radnog vremena – vi radite mnogo više, što je i razumljivo. Naravno, isto tako je vrlo vjerojatno da vi u vašem poduzeću obavljate više različitih funkcija – od skladištara do generalnog direktora. Upravo web stranica može biti vaš as iz rukava u bespoštednoj borbi sa velikim korporacijama, koja često podsjeća na borbu Davida i Golijata, a ponekad i na Sizifov posao. Izrada web stranice ili izrada web shop-a mogla bi vam djelomično olakšati ovu borbu, i ako ništa drugo, barem omogućiti ravnopravniji položaj na tržištu.

Veliki broj ljudi pretražuje internet u potrazi za informacijama, proizvodima i uslugama, baš po završetku radnog vremena – u vrijeme kad odmarate – ako ne vi, a onda vaši zaposlenici. Online trgovina učinit će vaš proizvod ili uslugu dostupnim i u tim satima, a primljena narudžba ili upit učinit će prvu jutarnju kavu na početku vašeg sljedećeg radnog dana slađom. 😉

Profesionalna izrada web stranica

Dosad smo nekoliko puta kroz tekst provukli pojam „profesionalna izrada web stranica“, a nikako da se raspišemo što se pod tim podrazumijeva. 

Vizualni identitet

Najprije, radi se o prvom dojmu koji ćete ostaviti na potencijalnog kupca ili korisnika vaših usluga. U tom smislu, web dizajn mora biti prilagođen vizualnom identitetu vaše tvrtke. Od tvrtke se tek treba napraviti brend, a jedan od neizostavnih čimbenika u ovom procesu je izrada web stranice.

Vjerojatno ste već koristili određene boje i font u naslovu tvrke, u dizajnu poslovnog prostora, u izgledu vašeg dostavnog vozila; možda ste već izradili posjetnice određenog dizajna, također korištenjem određenih boja, fontova itd. Sve su to elementi koji se moraju uzeti u obzir i u izradi web stranice.

Pročitajte više: 7 stvari koje treba imati na umu prilikom izrade web stranice

Web Dizajn

Prirodni nastavak rada na vizualnom identitetu vaše tvrtke je kreiranje vizualno privlačne web stranice. Iako vlasnici često misle da je potrebno da web stranica obiluje različitim grafičkim elementima, sliderima i ostalim „čudima“, tomu ipak nije tako. Naročito posljednjih godina dominira jednostavan, minimalistički web dizajn stranica, uz korištenje dvije, eventualno tri osnovne boje. Naglasak se, dakle, stavlja na funkcionalnost.

Navigacija

Jedan od veoma bitnih elemenata web stranice, kako u očima krajnjih korisnika, tako i u očima Google-a i ostalih web tražilica je navigacija. Navigacija mora biti jasna i jednostavna. Korisniku, ali i Google-u, na taj način ćete pomoći da dođe do informacija za kojima traga. Dakle, i navigacija mora biti u službi potpune funkcionalnosti web stranice.

Brzina učitavanja web stranice

Od brzine učitavanja web stranice ovisi iskustvo krajnjih korisnika, a brzina je, ujedno, odnedavno postala važan čimbenik prilikom rangiranja web stranica na Google-ovoj pretrazi. Dakle, i o brzini učitavanja web stranice treba voditi računa, kako prilikom izrade, tako i prilikom naknadne SEO optimizacije web stranice za tražilice.

Umjesto zaključka

U ovom članku pokušali smo vam predočiti ključne razloge zbog kojih je potrebno da vaš obrt, poduzeće ili tvrtka ima web stranicu. Zapravo, više puta smo naglasili da niti jedan ozbiljan poslovni subjekt neće dozvoliti poslovanje bez da ima web stranicu. Naveli smo i neke od načina na koje možete pokušati i sami izraditi web stranicu, ali smo naveli i razloge zbog kojih smatramo da ovaj posao treba prepustiti profesionalcima. 

Za kraj, ponovit ćemo još jednom – ono što ne postoji na internetu, ne postoji uopće. 

Odluka je na vama.

Zatražite ponudu za Izradu Web Stranice

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Komentari
Inline Feedbacks
View all comments