Meta opisi ili Meta Descriptions važni su za Seo optimizaciju. Kada su pravilno napisani, meta opisi potiču korisnike na klikove koji vode na vaše web stranice već u samim rezultatima pretraživanja.
Google smjernica: “Oznaka meta opisa stranice daje Google-u i drugim tražilicama sažetak onoga o čemu je stranica.”
Cilj Meta opisa je da prikažu sažetak web stranice. Oni ne utječu izravno na rangiranje stranice u rezultatima pretraživanja, ali igraju ulogu u pomaganju potencijalnim posjetiteljima web-stranice da razumiju o čemu se na stranici radi, što može pozitivno utjecati na preporuke za pretraživanje.
Kroz ovaj članak ćete naučiti kako stvoriti sjajne meta opise koji pomažu tražilicama da razumiju sadržaj vaše web stranice i potaknu one koji pretražuju da kliknu i posjete upravo vašu web stranicu.
Što je meta opis?
Meta opis je HTML oznaka (tehnički se zove HTML element) koja tražilicama i pretraživačima daje sažetak sadržaja web stranice. Prikazuje se na stranicama rezultata tražilica (SERPs) ispod naziva stranice. URL, naslov i meta opis zajedno čine ono što se naziva isječak pretraživanja.
Prema World Wide Web Consortiumu (W3C), međunarodnoj organizaciji odgovornoj za definiranje HTML standarda, meta opis ima tri kvalitete. Te tri kvalitete ispravnog meta opisa su:
- Korisnici mogu upisivati tekst koji god žele, bez ikakvih ograničenja, sve dok on opisuje o čemu se radi na web stranici.
- Sažetak mora biti prikladan za korištenje tražilice.
- Može postojati samo jedan meta opis po web stranici.
Google smjernica: “Meta opis će biti od koristi samo ako je točan.”
Google će ponekad upotrijebiti oznaku <meta name=”description”> sa stranice za generiranje isječka u rezultatima pretraživanja, ako smatra da korisnicima daje točniji opis nego što bi to bilo moguće samo iz sadržaja na stranici.
Google prepisuje meta opise – Isječak pretraživanja može sadržavati ili meta opis s web stranice ili može biti tekst koji Google odabire s vidljivog dijela same web stranice.
Ovisno o točnosti meta opisa, Google može ispisati meta opis za vašu web stranicu koji se potpuno razlikuje od meta opisa na web stranici. I to nije ništa novo. Google je automatizirao ovaj proces prije mnogo godina. Studija iz 2020. pokazala je da Google ispisuje meta opise u 70% slučajeva. No ako je to točno, znači li to da autori teksta ne stvaraju točne meta opise? Jedna stvar koja je neosporna jest da je važno razumjeti ispravan način pisanja meta opisa:
Meta opisi u odnosu na SERP isječke
Neki ljudi pogrešno koriste pojmove “meta opis” i “isječak pretraživanja” kao sinonime. Meta opisi i isječci pretraživanja dvije su različite stvari. Meta opis je HTML oznaka koju vi kontrolirate. Možete kreirati i optimizirati vlastite meta opise. Isječci pretraživanja su opisi koje Google sam stvara i prikazuje za vaše web stranice.
Zašto su meta opisi važni za SEO?
Meta opisi se ne koriste kao faktori rangiranja. Dakle, kako ih danas treba koristiti, zašto su važni?
Meta opisi mogu pomoći u povećanju klikova, prometa, mogućih konverzija i prihoda uvjeravanjem korisnika da web stranica sadrži informacije koje traže.
Googleove smjernice za najbolju praksu meta opisa savjetuju upotrebu oznake meta opisa za sažetak sadržaja web stranice. Ali također sugerira da ga koristite za uvjeravanje korisnika da je sadržaj koji prikazujete upravo ono što traže.
“Oni su poput reklame koja uvjerava korisnika da je stranica upravo ono što traže.”
Cilj SEO-a je rangirati stranicu na vrh rezultata pretraživanja. Ono što čini meta opis važnim za SEO je to što on to najbolje rangiranje pretvara u pobjedu tako što nagovara korisnika da klikne na web stranicu.
Koja je preporučena ili idealna duljina meta opisa?
Godinama se smatra standardnom najboljom praksom SEO-a držati meta opise na maksimalno 160-165 znakova (ili 156-160 znakova, ovisno o tome s kim razgovarate). Razlog za to je da ova optimizacija pomaže u izbjegavanju skraćivanja meta opisa u rezultatima pretraživanja. Ali Google koristi meta opis kako bi bolje razumio web-stranicu i ne postoji ograničenje dužine meta opisa.
SEO stručnjaci preporučuju držanje meta opisa unutar postavljenog ograničenja na temelju toga koliko meta opisa Google može prikazati na stranici s rezultatima pretraživanja.
W3C HTML standardi navode da nema ograničenja osim što je to “string slobodnog oblika”, što znači da nema pravila o tome koliko se teksta koristi.
Google pak kaže da treba biti koncizan i pisati što više paragrafa.
Ako se želimo uskladiti s onim što Google preporučuje, tada bi se moglo reći da je idealna duljina meta opisa onolika koliko vam je potrebno za točan sažetak web stranice, ali ne dulja od kratkog odlomka.
U konačnici, upotrijebite vlastitu prosudbu.
7 savjeta za pisanje i najboljih praksi za meta opise
1. Istražite svoju konkurenciju
Bez obzira na vašu industriju, istraživanje SERP-a pomoći će vam da vidite što radi za vaše konkurente, a da ih ne prepisujete – što bi vas moglo potaknuti da napišete čak i bolje meta opise.
Istraživanje koji su meta opisi uspješno prikazani u rezultatima pretraživanja, a koje je Google prepisao, može vam pomoći da bolje razumijete pravi način da to učinite.
Koji su koraci za učinkovito istraživanje SERP-a:
- Korak 1: Istražite SERP-ove za svoju ciljanu ključnu riječ
Lakše je reći nego učiniti, znam. Ručno prolaženje kroz svaki rezultat pretraživanja i utvrđivanje što je točno kriptonit vaše konkurencije može oduzimati puno vremena. Razlog zašto smo gledali konkurenciju je taj što obično konkurencija implementira tehnike koje trenutno funkcioniraju
- Korak 2: Istražite SERP-ove za svoju konkurenciju i što oni rade
Ovdje možete pogledati svoju konkurenciju i shvatiti što točno rade za svoje robne marke.
- 3. korak: sastavite ih u proračunsku tablicu i pratite ih
Korištenjem proširenja Google Chrome za SEO Quake možete izvoziti Google SERP-ove u Excel proračunsku tablicu vrlo brzo i učinkovito. To će vam omogućiti da vodite računa o svojoj konkurenciji i da ih lako i učinkovito pratite svaki mjesec bez ogromnih mjesečnih troškova.
2. Mapirajte putovanje vašeg klijenta
Identificirajte optimalni kupovni put vaše ciljane publike i što se događa u svakoj fazi marketinškog toka. Marketinški tok može uvelike varirati ovisno o vašem ciljanom tržištu, pa bi dijeljenje točnog toka koji bi ovdje slijedili bilo beskorisno. Ciljajte i prilagodite svoje meta opise u skladu sa svojim nalazima, ali krajnji cilj uvijek neka bude točan sažetak teme web stranice.
3. Koristite jedinstveni ton i stil svoje marke
Svaki brend treba imati jedinstveni ton glasa koji je u skladu s identitetom brenda; tako se robna marka korisnicima prikazuje online. Svaki meta opis treba biti jedinstveno izrađen i prilagođen načinu na koji se taj ton glasa pojačava u ekosustavu marke. Ne biste upotrijebili isti ton glasa za web stranicu o korporativnom pravu kao za web stranicu vrtića, zar ne? Dakle, zašto biste koristili ton glasa koji je potpuno isti od stranice do stranice? Glavna prednost tona glasa je da dopire do različitih osoba ciljajući određene ključne riječi. Ciljanjem osoba prema namjerama korisnika i kombiniranjem ključnih riječi s ovim istraživanjem, moguće je dosegnuti svoju ciljnu publiku s razinom sofisticiranosti i optimizacije koja uistinu odjekuje.
4. Uključite ključne riječi koje vaša publika zapravo traži
Google tvrdi da ne koristi ključne riječi u meta opisu u svrhu rangiranja. Ali kada provodite SERP istraživanje, što vidite? Vidite upravo istaknute ključne riječi u meta opisu. To je nešto što može privući vašeg čitatelja do najrelevantnijeg rezultata koji će zadovoljiti njihov upit. Ako vaš meta opis zadovoljava njihovu namjeru bolje od bilo kojeg drugog rezultata koji se pojavi, osvojit ćete klik.
5. Iskoristite naslove u trendu na društvenim mrežama
Kao poznavatelj društvenih medija, najvjerojatnije ste u usponu u svojoj industriji kada je u pitanju točno prepoznavanje onoga što je u trendu, a što nije za vašu publiku.
Praćenje računa utjecajnih osoba i tvrtki u industriji već bi trebalo biti dio vaše strategije.
Idite korak dalje, procijenite koje su teme trenutno u trendu u vašem prostoru i pogledajte koji se meta opisi pojavljuju za najbolje rangirane rezultate.
Google Trends, BuzzSumo i Trending Topics na Twitteru dobra su mjesta za provjeriti i vidjeti što bi moglo biti u trendu, a relevantno je za vašu industriju.
6. Ciljajte na određenu namjeru pretraživanja
Generalizirani meta opisi i šuplje fraze kao što su “najbolji widgeti” i drugi prodajni govor mogu odbiti potencijalne kupce.Važno je pobuditi povjerenje da je vaš rezultat nešto što će zadovoljiti njihovu namjeru korisnika za upit.
Želite govoriti o tome što vaši čitatelji zapravo žele, a ne pokušavati ih uvjeriti u vlastiti prodajni lijevak.
7. Osvježite svoje meta opise za stariji sadržaj
Osvježavanje ustajalog sadržaja na web-mjestu može biti blagodat za web-mjesto i izvrstan je način za dobivanje nove privlačnosti za starije stranice. Također, osvježavanjem vaših meta opisa, moguće je dobiti više privlačnosti od društvenih medija kao rezultat. Možete ponovno podijeliti i dobiti veću vidljivost iz starijih objava ako izvršite sustavno osvježavanje svih svojih meta opisa.
Primjeri izvrsnih meta opisa
Dakle, kako izgleda izvrstan meta opis? Evo nekoliko primjera:
“Bol i patnja vrlo su stvarni za žrtvu u slučaju tjelesne ozljede. Saznajte više o tome kako smanjiti nelagodu od naših odvjetnika za osobne ozljede u ovom najnovijem postu na blogu.”
“Jasno razmišljajući o svojim potrebama, moguće je pronaći računalo koje će vam pomoći da radite sve stvari koje trenutno volite, i više od toga. Naši tehničari objašnjavaju.”
“Što tražite u widgetu? Naši tehničari za widgete mogu vam pomoći pronaći onaj najbolji za vaše potrebe. Ovo su stvari na koje biste trebali paziti kod widgeta.”
Neće svaka vrsta meta opisa jednako dobro funkcionirati za svaku industriju. Ovdje dolazimo do testiranja, procjene vaših rezultata i unošenja promjena na temelju tih rezultata. Prilagodite svoj meta opis web stranici i stranici koja je dizajnirana za vaše korisnike.
Optimiziranje meta opisa
Osnove meta opisa koje Google preporučuje su skratiti sadržaj, biti sažet, ali koristiti onoliko teksta koliko je prikladno i nemojte ga koristiti samo za ključne riječi (pretrpavanje ključnim riječima).
Također se preporučuje da meta opis bude privlačan potencijalnom posjetitelju stranice.
Dok tradicionalna SEO praksa koristi meta opis za ključne riječi i poziv na akciju, to nije najbolja praksa prema Googleu i W3C-u. Najbolja praksa za meta opise je sažeti temu web-stranice na način da potencijalni posjetitelji stranice budu sigurni da su odgovori na njihove upite udaljeni samo jednim klikom.