Google My Business (skraćeno GMB) ili po novom Google Business Profile je besplatni web alat čiji je cilj pomoći lokalnim tvrtkama da postignu veću vidljivost u Google tražilici iz njihovih područja djelatnosti, unutar njihovog područja djelovanja.
Korištenjem Google My Businessa vlasnici lokalnih tvrtki mogu kontrolirati i poboljšati svoju vidljivost u Google rezultatima pretraživanja. Optimiziranjem stranice i detalja unutar GMB-a možete pomoći svojoj tvrtki da se istakne u odnosu na konkurenciju iz vašeg područja djelatnosti.
Što više prostora zauzimate na webu, posebno u rezultatima Google tražilice, povećavaju se prilike koje vaši potencijalni klijenti mogu vidjeti i angažirati upravo vašu tvrtku za ono što traže.
Većina korisnika započinje svoje istraživanje poslovnih subjekata na Google pretraživanju, posebno kada traže usluge lokalnih tvrtki. Cilj je izaći kao rezultat u tražilicama tako postavljenih upita.
Korištenje Google My Businessa može vam pomoći da poboljšate rezultate i kod drugih mrežnih marketinških kanala koje koristite i na taj način povećate povrat ulaganja.
Stoga je od ključne važnosti da uključite GMB -a u vašu cjelokupnu marketinšku strategiju, uključujući vašu web stranicu i druge kanale oglašavanja.
Tako se, na primjer, povećanje prometa za različite poslovne grane može poboljšati s Google My Businessom.
Iako je GMB više usmjeren na lokalne tvrtke, može ponuditi jedinstvene pogodnosti i za one tvrtke koje imaju i šire područje djelovanja.
Prednosti Google My Businessa:
- Lokalni SEO
- Prikupljanje recenzija
- Poslovni podaci vidljivi izravno u rezultatima tražilice
- Marketinški i komunikacijski alat
- Google My Business statistika i njihove prednosti za analitiku
- Besplatno je
- Jednostavnost korištenja
Bolja vidljivost kroz Google pretraživanja: Povećajte promet pomoću Google karata i lokalnih pretraživanja (lokalni SEO)
Google My Business iznimno je jak u lokalnim pojmovima pretraživanja. Možete postići više pozicije u poretku pretraživanja ( SERP ) kada se pretražuju relevantni pojmovi u lokalnom području djelovanja vaše tvrtke. Optimiziranje lokalnog SEO-a omogućuje manjim tvrtkama da se natječu s tvrtkama sa značajnijom online prisutnošću u svojem području djelovanja.
Optimizacija GMB-a ključna je za isticanje i dostupnost vaših usluga potencijalnim klijentima u vašoj blizini.
Lokalno pretraživanje ili lokalni SEO i njegova optimizacija, znači optimizaciju vaše web stranice za tražilice i korištenje GMB-a za poboljšanje vašeg lokalnog dosega na Google pretraživanju. Pomaže korisnicima da pronađu vas i vaše usluge u pravo vrijeme kada traže relevantne tvrtke i usluge u svojoj blizini.
Pročitajte više o SEO
Vidljivost na Google tražilici i Google kartama
Google My Business lista tvrtki vidljiva je prilikom pretrage relevantnih pojmova između Google Ads prostora i prvih organskih rezultata pretraživanja na Google tražilici.
Kada korisnici pretražuju izravno naziv vaše tvrtke, lista je ujedno vidljiva i s desne strane pretraživanja (na stolnom računalu i mobilnom uređaju), a vidljiva je također u prostoru između oglasa i prvog organskog rezultata.
Kada korisnici mogu pronaći vašu tvrtku na Google kartama, to im ubrzava proces kontaktiranja s vama. Vaša adresa na Google kartama s odgovarajućim opisom čini vašu tvrtku više vidljivom i privlačnijom u pretraživanju, a to vam može potaknuti veću prodaju.
Google My Business liste vidljive su u Google kartama s lijeve strane zaslona i prikazuju ključne informacije koje pomažu korisnicima da donesu brzu odluku i na suptilan način ih dotjeraju k vama.
Saznajte više o Google Maps marketingu
Google My Business i lokalni paket
U lokalnom paketu bit će nekoliko relevantnih tvrtki (do tri tvrtke) i njihovi profili te njihove lokacije na Google kartama.
Lokalni paket prikazuje ključne poslovne informacije o obližnjim relevantnim tvrtkama za klijente kako bi im pomogao da naprave bolji izbor, kao što su:
- Radno vrijeme
- Naziv tvrtke
- Adresa
- Recenzije
- Relevantna kategorija
- Vrsta poslovanja
- Slika tvrtke
Kao što možemo vidjeti na slici, lokalni paket zauzima puno prostora na Google pretraživanju kada pretražujete relevantne pojmove. Stoga je ključno pridobiti ove lokalne pozicije unutar paketa kako bi se vaša tvrtka istaknula.
Zbog prirode funkcioniranja lokalnog paketa, biti prvi u organskim rezultatima možda neće biti dovoljno ako vaša web stranica i opis poslovanja nisu lokalno optimizirani.
Mogućnost da vidite koji su konkurenti u vašem lokalnom paketu može vam biti od pomoći da donesete bolje odluke o tome kako se istaknuti u odnosu na njih.
Google My Business recenzije
Recenzije su ključni alat za tvrtke. Recenzije grade povjerenje, stvaraju i pokazuju prihvatljiva iskustva, grade prepoznatljivost robne marke i potiču prodaju vaših usluga.
Recenzije prikazane u popisu Google My Businessa poboljšavaju vašu lokalnu vidljivost na Google tražilici. Shopify tvrdi da 93% kupaca kaže da su online recenzije utjecale na njih.
Ukratko, online recenzije imaju snažnu korelaciju u izgradnji vidljivosti i povjerenja na internetu, posebno u Google tražilici.
Pozitivne recenzije koje su vam dali kupci izvrstan su način za dobivanje besplatnog i pozitivnog poboljšanja vidljivosti u tražilici.
Prikupljanje recenzija ključno je za poboljšanje vašeg lokalnog SEO-a, budući da će kupci prvo vidjeti dostupne recenzije kada nešto kupe. Posebno tvrtke kod kojih je potrebno brzo donošenje odluke o kupnji, kao što su lokalne maloprodaje i restorani, duboko su pod utjecajem dostupnosti online recenzija.
Mnogi kupci čitat će recenzije kada budu donosili odluku o kupnji, a recenzije također funkcioniraju kao pozitivna potvrda usluga.
Prikupljanje recenzija s GMB-om
Prikupljanje recenzija ponekad može biti teško ili zamorno ako ne postoji ispravan ili jednostavan način prikupljanja.
Za prikupljanje i prikazivanje online recenzija, Google My Business prilično je jednostavan za korištenje i tvrtkama i klijentima. Korištenje GMB-a za recenzije također je besplatno. Korisnici mogu ostaviti recenziju izravno na Google pretraživanju na popisu Google My Businessa.
Integracija prikupljanja online recenzija u vaš prodajni tok može učiniti proces bržim i lakšim za kupce. Na primjer, uvođenje opcije e-pošte nakon kupnje kojom biste vaše kupce tražili da ostave recenziju ili da u maloprodajnom okruženju svoje kupce izravno tražite da ostave recenziju.
Još jedna prednost online recenzija za tvrtke je ta da recenzije vlasnicima govore što klijenti iskreno misle o njihovoj tvrtki i njenim uslugama.
Negativne recenzije, s druge strane, prilika su za ispravljanje problema kupaca i nude priliku za rješavanje bolnih točaka korisnika kako bi se poboljšala korisnička iskustva.
Prikaz poslovnih podataka u Google pretraživanju
Pomoću popisa Google My Businessa možete ažurirati i u stvarnom vremenu prikazati svoje ključne poslovne podatke za klijente koji vas traže. Ažuriranjem vaših podataka putem Google My Business računa, podaci o vašoj tvrtki uvijek će prikazivati najnovije informacije o vašoj tvrtki.
GMB će uvijek prikazivati najnovije informacije koje ste postavili. Na primjer, ako samo ažurirate svoje podatke na web stranici, tražilici će možda trebati neko vrijeme da ih indeksira.
Pružanje osnovnih ažuriranih informacija vašim klijentima izravno kroz naslovni profil moglo bi im uštedjeti vrijeme pri donošenju važnih odluka kada odlučuju gdje kupiti.
Vaš će klijent, kada bude pretraživao vašu tvrtku na Google pretraživanju, vidjeti vaš Google My Business profil sa sljedećim informacijama:
- Naziv tvrtke
- Adresa
- Broj telefona
- Najnovije slike
- Industrija
- Radno vrijeme
- Recenzije
- Web stranica
- Google My Business objave
Komunikacijski i marketinški alat: Google My Business Postovi
Koristeći Google My Business postove unutar svog profila, možete stvarati ponude, dodavati proizvode, objavljivati vijesti i raditi druga ažuriranja izravno na Google pretraživanju.
Unutar Google My Business postova možete birati između različitih “poziva na radnju” (Call to action) kako biste povećali klikovne postotke kao što su: kupnja, saznajte više, registracija, poziv isl.
Unutar svog profila možete vidjeti kakve postove stvaraju vaši konkurenti, tako da možete imati bolju predodžbu o tome kakav sadržaj trebate napraviti da biste se istaknuli.
Objavljeni Google My Business postovi vidljivi su u drugom dijelu profila koji se prikazuje kada relevantna pretraživanja pokreću prikazivanje vašeg profila.
Eksperimentiranje s različitim vrstama postova može povećati vaše ukupne stope klikanja na vašu web stranicu, što je korisno kada pokušavate povećati promet na web stranici svoje tvrtke.
Imajte na umu da postovi ističu unutar sedam dana. Stvarajte nove postove kad stari isteknu.
GMB postovi mogu biti dio vaše strategije za distribuciju sadržaja, a korisno je imati mogućnost prethodno korištenog sadržaja stvorenog za Facebook , LinkedIn ili Youtube oglase. No, prilikom ponovne upotrebe sadržaja, ne zaboravite napraviti potrebne izmijene kako bi odgovarao formatu GMB objava.
Sve u svemu, GMB postovi izvrstan su dodatak vašoj marketinškoj strategiji koji vam može pomoći da dosegnete više kupaca unutar Google pretraživanja, posebno na unosnim lokalnim pretraživanjima.
Google My Business trošak
Google My Business besplatan je alat koji bi svaka tvrtka trebala koristiti u svojoj marketinškoj strategiji. Njegova optimizacija i korištenje također neće oduzeti puno dragocjenog vremena, što ga čini isplativim dodatkom bilo kojoj online marketinškoj strategiji.
Optimiziranje i upravljanje profila na Google My Businessu ne bi trebalo trajati više od nekoliko sati, a vašoj će tvrtki brzo pomoći poboljšanom vidljivošću unutar Googlea.
Posvetite vrijeme početnoj optimizaciji i upravljanju ažuriranjima tvrtke kako biste iskoristili prednosti Google My Businessa za svoj posao.
Google My Business Statistika i Analitika
Google My Business Statistika pruža tvrtkama vrijedne podatke koje mogu iskoristiti za poboljšanje svoje vidljivosti, povećanje angažmana i na kraju, prodaje. Štogod radili s dobivenim podacima pomaže vam da lakše razumijete i ostvarite efikasne planove s GMB-om.
Podaci prikupljeni kroz Google My Business Statistiku uglavnom su podaci koji su relevantni za sam profil. Prikupljeni podaci korisni su za donošenje boljih odluka jer možete vidjeti brze sažetke relevantnih web podataka o vašem poslovanju.
Dvije kategorije mjernih podataka dostupne su u Google My Business Statistici: mjerni podaci o vidljivosti i mjerni podaci o angažmanu.
Mjerni podaci vidljivosti
S metrikom vidljivosti možete vidjeti koliko su pregleda vaš profil, njegove slike i postovi dobili u određenom razdoblju.
Praćenje vidljivosti bitno je jer možete pratiti kako su različite marketinške kampanje utjecale na vidljivost i doseg vašeg Google My Business profila u Google pretraživanju.
Kako biste ostvarili najveće povrate za svoje kampanje, ponovno ponovite kampanje s najboljom izvedbom. Također je ključno stalno testirati nove ideje uz kampanje s najboljim rezultatima.
Pomoću izvješća ‘ Kako kupci traže vašu tvrtku ‘ možete zaključiti na kojoj je tražilici prikazan vaš profil i kako su vaši kupci pronašli vaš profil.
Izvješće će vam reći koje su ključne riječi pokrenule vaš profil za vaše klijente.
Razumijevanje koje su ključne riječi pokrenule vaš profil omogućuje vam prilagodbu navedenih ključnih riječi u vašoj SEO strategiji i daje vam ideju o tome koje biste ključne riječi trebali uključiti u plan.
Izvješće vam daje jednostavnu analizu koliko vam je pretraga donijela svaka kategorija.
Kategorije koje izvješće prikazuje su:
- Izravna pretraga
- Kupci su pretraživali vašu tvrtku po imenu ili po adresi.
- Discovery Search
- Korisnici su tražili uslugu, proizvod ili kategoriju koja odgovara vašoj ponudi i to je pokrenulo vaš unos.
- Pretraživanje robne marke
- Kupac je tražio marku povezanu s vašim poslovanjem.
Ukupan broj pretraživanja kombinira ove tri metrike.
Prikazi fotografija dat će vam uvid u to kako se vaše slike gledaju u usporedbi sa sličnim tvrtkama.
Gdje klijenti vide vašu tvrtku na Googleu – izvješće će vam pokazati gdje je kupac vidio vašu tvrtku unutar Googlea. Reći će vam koliko pregleda ste stekli na Google kartama ili Google pretraživanju.
Pregledi u GMB-u su impresije koje znače koliko su puta korisnici vidjeli profil i njegove objave.
Mjerni podaci o angažmanu
Mjerni podaci o angažmanu u Google My Businessu reći će vam koliko je klikova na web stranici, poziva i zahtjeva za uputama vaš profil imao.
Možete pratiti sljedeće metrike angažmana :
- Klikovi do web stranice
- Zahtjev za upute s Google karata
- Reći će vam odakle su na karti postavljeni zahtjevi za upute.
- Količina telefonskih poziva vašoj tvrtki
- Procijenu kada je vaša tvrtka najprometnija i prosječno trajanje posjeta lokaciji.
Korištenje metrike angažmana pomaže vam da poboljšate i optimizirate svoj Google My Business profil i samo poslovanje.
Na primjer, praćenje zahtjeva za upute može vam reći gdje će vaši klijenti vjerojatnije doći. Kombiniranjem podataka s drugim mjernim podacima o angažmanu, kao što su telefonski pozivi i vrijeme provedeno u vašem poslovanju, možete iscrtati potpunu sliku o tome kako klijent barata s podacima o vašem poslovanju.
Razumijevanje načina na koji se vaš klijent bavi vašom tvrtkom ključna je prednost Google My Businessa za svaku tvrtku koja želi pronaći rast unutar svoje trenutne publike.
Kako pratiti web promet s Google My Businessa pomoću Google Analyticsa
Kako biste mogli pratiti izravan promet s Google My Businessa s Google Analyticsom te vidjeti kako se korisnici iz medija ponašaju na vašoj web stranici, potrebno je korištenje Google Analyticsa.
- Stvorite vezu kampanje s UTM-Builderom
- Unesite URL svoje web stranice, imenujte kampanju te navedite izvor i medij. Na primjer, “ GMB ” ili nešto što ćete prepoznati prilikom kasnije analize.
- Dodajte kreiranu UTM vezu u svoj Google My Business profil.
- Na kraju testirajte rezultat. Kliknite vezu na svom GMB profilu i potražite ga u izvješću u stvarnom vremenu na Google Analyticsu. Trebali biste vidjeti svoj klik registriran pod izvorima prometa.
Kratki vodič kako optimizirati Google My Business račun i profil
- Dodajte točne podatke o svom poslovanju i stalno ih ažurirajte. Ne zaboravite provjeriti svoj pravopis i stil pisanja.
- Odaberite kategoriju koja najbolje odgovara vašem poslovanju i njegovoj djelatnosti.
- Odlučite isporučuje li vaša tvrtka proizvode i usluge kući.
- Ako da, dodajte točne podatke o isporuci kao što su poštanski brojevi, četvrti i gradovi.
- Bitan dio Google My Businessa je provjera adrese vaše tvrtke. Vaš profil se neće pojaviti na Googleu prije nego što potvrdite svoju adresu.
- Unesite detaljne podatke o svojim proizvodima i uslugama.
- Koristite relevantne ključne riječi za svoju tvrtku u opisima i objavama.
- Dodajte relevantne slike svoje tvrtke: unutar vaše tvrtke, izvan vaše tvrtke, logotipe itd.
- Upravljajte recenzijama i porukama kupaca i odgovarajte na njih
- Za omogućavanje slanja poruka trebat će vam Google My Business – aplikacija (iOS & Android)
- Upotrijebite podatke Statistike da poboljšate svoje poslovanje i svoj GMB profil.
- Na kraju, upotrijebite Google Ads za izradu lokalnih oglasa za promicanje svoje tvrtke u vašem području.
- Saznajte više o marketingu putem tražilica
Zaključak
Svaka tvrtka koja želi povećati svoj lokalni doseg, vidljivost i profitabilnost trebala bi koristiti Google My Business.
Kao besplatan, a opet jednostavan alat za korištenje, Google My Business je nešto što male i velike tvrtke mogu koristiti u svojoj online marketinškoj strategiji.
Prednosti Google My Businessa su ogromne, a tvrtke koje odvoje vrijeme za optimizaciju i upravljanje svojim profilima vjerojatnije će postići veći doseg i prodaju od kupaca u blizini.
Snaga lokalnog marketinga, posebno lokalnog SEO-a, je besplatna izloženost koju postižete.
Upravljanje i odgovaranje na pitanja izravno na GMB profilu može povećati zadovoljstvo korisnika i broj angažmana koje ćete dobiti. Povećani angažman kupaca rezultirat će boljim odnosima i njihovom spremnošću da podijele vaše poslovanje sa svojim prijateljima putem predaje.
Općenito, korištenje Google My Businessa kao alata za internetski marketing može smanjiti troškove vaših proračuna za internetski marketing ili pomoći u poboljšanju rezultata.