Prije izrade web stranice potrebno je prikupiti sve informacije i materijale koji se tiču usluga ili proizvoda koje nudite, a koji će biti od koristi krajnjem korisniku. Osim toga, potrebno je imati na umu i druge bitne elemente koji čine ukupni dizajn web stranice privlačnim ili ne. U ovom članku pokušat ćemo, u najkraćim crtama, navesti vam detalje na koje treba obratiti pozornost prije nego se upustite u avanturu izrade web stranice.
1. Svrha izrade web stranice
Kako biste imali donekle konačnu ideju o tome kako želite da izgleda vaša web stranica, najprije je potrebno da u potpunosti razumijete svrhu izrade web stranice, odnosno, rezultat koji njome želite postići
Ukoliko je to, primjerice, web stranica vaše firme koja će služiti tek u svrhu svojevrsnog online predstavljanja firme, njenih usluga i prethodnih radova, a koju će posjećivati mahom samo klijenti koji sami znaju adresu vaše web stranice, dizajn web stranice će se u potpunosti razlikovati od dizajna bloga, portfolia, online CV-a ili web shop-a.
2. Vizualni identitet
Dakle, kako smo u detaljnom vodiču o izradi web stranica već ovlaš spomenuli, vizualni identitet je sljedeća bitna točka na kojoj se morate dulje zadržati. Ovo je naročito bitno ako ste vlasnik male tvrtke ili obrta ili nemate dugoročnu suradnju sa firmama koje kreiraju vaš ukupni vizualni identitet.
Prva stvar koju većina vlasnika malih poduzeća, tvrtki ili obrta nakon registracije uradi je izrada posjetnica. Osim toga, odmah nakon što pokrenete vlastiti posao, vjerojatno će vam trebati logo firme. Poanta je da već imate određene vizualne elemente koje je onda potrebno uklopiti u ukupni vizualni identitet prilikom izrade web stranice. To mogu biti tek jednostavni geometrijski oblici, poput trokuta, točke, kvadrata; ili određenih boja, ali svejedno i oni se moraju uzeti u obzir prilikom dizajniranja web stranice.
Naš savjet je da se držite minimalističkog pristupa – osim što je posljednjih godina apsolutno „in“, s minimalizmom nikada ne možete pogriješiti.
3. Informacije, fotografije, kontakt
Potrudite se da vaša web stranica sadrži sve, redovito ažurirane, informacije o vama i uslugama ili proizvodima koje nudite. Pri tom, barem kada je u pitanju Europska unija, obavezno uključite „Impressum“, odnosno osnovne podatke o vašem obrtu, poduzeću ili tvrtci.
Osim toga, ustaljena je praksa da u okviru galerije, ili nekom drugom dijelu web stranice, prezentirate svoj prijašnji rad, kako bi potencijalni korisnik vašeg proizvoda ili usluga mogao vidjeti kako to sve zaista funkcionira.
4. Tipografija ( fontovi )
Osim boja i geometrijskih oblika, prilikom izrade logotipa za tvrtku, ili prilikom izrade posjetnica, već ste koristili određenu tipografiju, odnosno, određene fontove. Iako se to možda na prvu ne čini tako očitim, fontovi igraju veliku ulogu u dizajnu web stranice. Primjerice, na internetu ćete pronaći gomilu web stranica čiji logo je sačinjen isključivo od fontova – recimo „New Yorker“. U tu svrhu – svrhu izrade logotipa – fontovi se, dakako, mogu i modificirati.
Osim toga, prilikom izrade web stranica najčešće se koristi veći broj fontova – iako tomu ne mora biti tako. Ali ako je to slučaj i kod vas, morate povesti računa o tome da su fontovi koje koristite – najčešće dvije vrste fonta – kompatibilni, odnosno da se međusobno nadopunjavaju.
Pročitajte više o Važnosti formatiranja teksta za Seo Optimizaciju
5. Jasno i razgovijetno
Svejedno je radi li se o blogu, web shopu ili online prezentaciji, sve što se nalazi na vašoj web stranici treba jasno i razgovijetno komunicirati sa vašim postojećim i potencijalnim korisnicima.
Ovo se najprije odnosi na navigaciju, a potom i na ukupan sadržaj web stranice. Navigacija je, kako u očima korisnika, tako i očima svemogućeg Google-a jedan od najvažnijih elemenata web stranice. Vrlo je bitno da stavke izbornika budu jasno definirane, da vode na odredišta na koja bi i trebalo da vode, te da krajnjem korisniku olakšaju korištenje vaše web stranice.
Navigacija bi trebala omogućiti jednostavno „navigiranje“, odnosno, kretanje kroz web stranicu.
Pročitajte još: 4 najčešće greške u Seo Optimizaciji
6. Responzivan dizajn web stranice
Responzivan web dizajn, odnosno dizajn koji se prilagođava uređaju sa kojeg se pristupa web stranici, dakle računalu, tabletu i telefonu, jedan je od apsolutnih imperativa današnjice. Google je postao prilično strog kada je responzivni dizajn u pitanju, budući da se web stranice koje se ne pridržavaju ovog pravila uskoro uopće neće prikazivati u rezultatima Google pretraga.
Dakle, ako vaša stranica nije responzivna, odnosno, „mobile friendly“ dizajnirana, potrudite se da u što kraćem roku napravite neophodne promjene.
7. Brzina učitavanja web stranice
Kako smo već nekoliko puta spomenuli, brzina učitavanja web stranice je veoma bitan čimbenik, jer brzina učitavanja web stranice pozitivno ili negativno utječe na korisnički doživljaj. Upravo to je i razlog da ju je Google tijekom 2021. godine uvrstio u listu čimbenika koji utječu na pozicioniranje web stranice u svojoj pretrazi.
I ovdje bi bilo korisno držati se minimalističkog pristupa web dizajnu – što manje elemenata na web stranici, to manje rada na optimizaciji.