Dostupno je toliko informacija o prakticiranju Seo Optimizacije da ponekad stvarno može biti teško odrediti što učiniti, a što ne. Postoje čak i samoprozvani stručnjaci koji svoje “savjete” prodaju na internetu, no nažalost mnoge metode o kojima pričaju mogu naštetiti vašoj web stranici prilikom rangiranja u rezultatima tražilica.
Kada vlastitim naporima nastoje poboljšati svoju web stranicu SEO-om i kada pokušavaju napraviti glave od repova gore spomenutih takozvanih SEO stručnjaka, vlasnici web stranica ne bi trebali znati samo koje su taktike učinkovite, već i one koje bi mogle dovesti njihovu web stranicu u velike probleme ako se koriste. Sadržaj na vašoj web stranici trebao bi biti relevantan za vaše poslovanje i za vaše klijente, i ne biste trebali pokušavati nikakve podmukle manevre kako biste pokušali izigrati Googleove algoritme.
U nastavku vam donosimo četiri loše, ali uobičajene SEO prakse koje bi mogle naštetiti poziciji vaše web stranice u Google rezultatima.
Pročitajte još: Što je Seo ?
Greška 1: Kupnja Linkova (Poveznica)
Postoji na tisuće web stranica koje će vas pokušati uvjeriti da platite kako biste zauzvrat dobili gomilu back linkova, odnosno poveznica sa vašom web stranicom. Na primjer, Fiverr je web stranica na kojem ljudi često kupuju poveznice jer im je cijena samo 5 USD za sto linkova koje će usmjeravati korisnike na vašu web stranicu. No, koje su to web stranice koje će se na ovaj način povezivati sa vašom? Hoće li biti povezane s vašom branšom? Hoće li biti dovoljno visoko rangirane?
Iako je povezivanje pouzdanih i kvalitetnih web stranica s vašom dobro za Vaš SEO, Google može poništiti indeksiranje vaše web stranice iz rezultata pretraživanja ako otkrije da plaćate za povratne veze. Drugim riječima: web stranica vaše tvrtke neće se pojavljivati u rezultatima pretraživanja. Ne plaćajte poveznice i ne sudjelujte u mrežama koje prodaju linkove i pomažu vam u distribuciji vaših članaka na različite web stranice. To nije dobro za vašu web stranicu pa tako ni za vaše poslovanje.
Greška 2: Objava nebitnog sadržaja
Prilikom stvaranja sadržaja za svoju web stranicu imajte na umu samo ono što je relevantno za vaše poslovanje, industriju i klijente. Na primjer, ako ste vodoinstalater, ne morate govoriti o hotelima na svojoj web stranici. Iz Google-ove perspektive, vodoinstalaterska stranica koja ima sadržaj o hotelima može biti zbunjujuća. Želite da vaše web mjesto tražilice vide kao vjerodostojno na vašem tržištu, a ne na nečijem drugom.
Google cijeni pozitivno korisničko iskustvo i ako to dokažete svojim korisnicima, Google će to prepoznati i za to „nagraditi“ vašu web stranicu. Zato pri pisanju sadržaja za svoju poslovnu web stranicu imajte na umu potrebe svojih kupaca isto koliko i poslovne ciljeve.
Na primjer, ako ste vlasnik trgovine za kućne ljubimce, vrlo vjerojatno želite prodati štence pa želite da vaša ključna riječ bude “Želim kupiti štene”. No, netko tko kupuje štene vjerojatno će htjeti znati sve o tom štenetu – koja vrsta hrane će mu trebati, što sve trebaju nabaviti, o čemu će trebati voditi računa i slično. Zato razmislite o svakom aspektu života šteneta koji se odnosi na vašeg kupca i stvorite relevantan sadržaj oko toga. To vam može pomoći da se bolje rangirate po ključnim pojmovima, a ujedno ćete pokazati Google-u da je vaša web stranica vjerodostojna za kupnju štenaca i da je vaše poslovanje stvarno vezano za ljude koji žele kupiti štene.
Greška 3: Neželjeni komentari
Pojedini vlasnici tvrtka odluče se platiti usluge spam stranicama sa komentarima, koji uključuju povratnu vezu na njihovu web stranicu. Iako je ideja proširiti veze na vašu web stranicu na drugim web mjestima koja su relevantna za vaše poslovanje, vašem brendu može nanijeti veliku štetu onda kada korisnici ili potencijalni korisnici uoče da su te veze povezane s neželjenim, loše napisanim komentarima.
Pročitajte još: Što određuje cijenu Seo Optimizacije
Isto vrijedi i za loše komentare na vašoj web stranici. Ne odobravajte sve komentare na svojoj web stranici, već samo one koji donose stvarnu vrijednost vašim klijentima. To vam može pomoći da zadržite vrijednost komentara i integritet vaše web stranice na svojoj web stranici.
Greška 4: Previše korišten anchor tekst
Anchor tekstualna veza određena je ključna riječ ili izraz u tekstu na vašoj web stranici koja stvara hyperlink na URL web stranice. Primjer toga bi bila “Najbolja Digitalna Agencija” na kojoj se povezuje s ViralStudio.hr .
Iako veze na ključne riječi mogu biti dobre za SEO, morate biti oprezni pri njihovoj upotrebi. Webmasteri su nekada mogli izgraditi tisuće anchor tekstualnih veza s određenim ključnim riječima u njima, što bi dovelo do toga da se njihova web stranica rangira za te ključne riječi. Ti dani su odavno prošli.
Pročitajte još: Lokalni SEO
Kako bi se napravio najbolji rang, omjer ključnih riječi mora izgledati normalno. To znači da, ako imate 10.000 poveznica na ključne riječi za jednu frazu za koju želite rangirati, a nemate za druge na svojoj web stranici, to može izgledati čudno u Googleovim očima. Trebali biste imati mnogo veza na ključne riječi za različite ključne riječi. Ako se želite rangirati za “Želim kupiti štene”, trebali biste izgraditi sidrene tekstualne veze za ključne riječi poput:
· Želim kupiti štene
· Posjedovanje šteneta
· Savjeti za kupnju šteneta
· Popularni psi
· Slatke pasmine pasa
· Pas koji je dobar s djecom
· Koliko koštaju štenci
Gore navedene ključne riječi imaju veze sa stvarima koje bi kupci htjeti znati kada traže “želim kupiti štene.” Ali svi oni govore različite stvari. Pazite da ne izgradite previše linkova samo na jednu od njih, to ljudima neće izgledati normalno. Izgradite veze na ključne riječi za ljude i namjere korisnika, a ne za tražilice.